August 30, 2010

~Lagu Raya~


Salam semua, sihat? Posting ku pagi ni pasal LAGU RAYA.... kat sana dah tentu mula meriah dengan lagu2 raya ni kan? Maklumlah lagi 10 hari nak raya.....semua dh dalam mood raya....setahun sekali.
Pepagi camni, kebiasaannya aku akan dengar Sinar FM (Capsules) …sambil2 bersiap nak ke kelas, sambil2 dengar celoteh KE, SY dan KRIL.....terhibur  gak layan 'kekecohan' derang bertiga …kdg2 tu boleh gelak sensorang ehehe...Tapi pagi ni lain pulak jadinya,....bila aku on aje Sinar Capsules  tadi, dengar satu lagu ni. Lagu lama nyanyian Allahyarhamah Rafeah Buang….BILA TAKBIR BERGEMA….. time sunyi sepi ni, jelas pulak aku dengar lirik dia ‘Bangun lah anakku, pakai baju baru..'…uwaaaa tiba2 ku rasa retak abis jantung aku ni…… sayu nyaaa aku ........tak boleh nak cakap lah !!
Selalunya aku lah org yg tertunggu2 lagu raya setiap tahun...mana taknya,, sambil buat biskut/kek raya malam2 buta,.. sementara nak bersahur aku pasang radio . Dapat dengar lagu raya, bertambah semangat aku uli adunan tu semer….tapi tahun ni tak sama kau. ....nak raya pun takde semangat dah
 isk, isk, isk...  nyesal aku buka Sinar Capsules tadii!!……..tak pasal2 je wat aku jadi sediih cam ni...oklah, jumpa lagi......
Image and video hosting by TinyPic


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails