September 3, 2010

Aku dan Basikal...


Assalammua’alaikum semua, salam Jumaat.  Lagi seminggu nak raya, dah siap semua persediaan untuk raya? Baju, tudung, songkok, kasut, biskut, kerepek raya semer dah beli ke? Aku takde semangat nak raya tahun ni…..takpelah, tahun depan insha-Allah.
Best tak tajuk entry kali ni?...ala-ala tajuk telenovela kan? Ha ha ha...tau takper...sbb pelakon utamanya ‘aku’…dan pelakon pembantunya cik ‘basikal’ a.k.a ‘beskal’....EERRR, sebenarnya aku dah tak reti tunggang beskal ni…ALERR mula ler tu! Gelak kan aku tak baik tau! Mesti ada yg gelak guling2 ni sbb benda simple camtu pun aku tak boleh. Budak kecik pun  reti bawak beskal!!
Sebenarnya aku penah bawak beskal...tapi zaman anak dara sunti dulu lerr. Time cuti sekolah, balik je dari asrama dpt ler merasa main beskal ni. Baru je nak tunjuk skill rempit ehehe...  family aku plak berpindah ke bandar lain ... jadi beskal kesayangan aku tu ayah tinggalkan je kat situ. Since that aku pun tak berkawan ler dgn cik beskal ni sampai ler sekarang... sob, sob, sob...sedih citer ni. Time flies so fast,  bak kata jiran sekampung aku ahakss....gedebak-gedebuk  rupanya dah 21 tahun aku tak naik beskal!!! Patut ler kejung  semua urat sendi, kaki tangan aku ni bila mula nak ber’kawan' balik dgn cik beskal ni…..langsung aku tak boleh…..adoyyaaaaiii parah!! Rasa nak marah pun ada…..nak marah kat sapa? Since that, aku pun nekad ...pelan-pelan praktis sensorang. Selepas subuh…ha ha ha….sbb tak bagi orang nampak.
Kalau nak kira malu, mmg aku mmaaaluuu sgt…yer ler dah kertu2 ni jatuh tertungging… terduduk…terbabas…..langgar pokok bunga (mujur kat jepun ni takde ampaian cam kat kg)…..bawak beskal pun macam org mabuk, terhuyung hayang  huhuhu tapi kalau nak layankan malu tu sgt, sampai ke sudah ler jawabnya tak akan pandai, ye tak?? Jadi sekrg ni tutup mata, pekakkan telinga.  BIarlah orang nak cakap apa pun, janji aku boleh betul2  pandai bawak beskal ni nanti. Sakit tu lain citer lah..aku tak kisah sgt pun...biasalah ‘no pain, no gain’. Kalau nak kira sakit semer tu, bak kata mak aku ...mmg tak beranak ler semua orang pompuan ni...haaa jgn tak tau, lembut2 mak aku tu, ada brutalnya gak!!
Cuma aku perasan… bila dah kertu nii …nak mula biasakan diri dgn benda camni...adoyaii cam ada satu perasaan lain macam ...err camner nak explain eh? Seolah2 kita jadi terlalu berhati2 mungkin sbb kita byk fikir kot ... yerlah,  karang jatuh, terseliuh, terpeleot sapa yg susah? tak pun... karang terlanggar keta, terlibas org yg tak ‘bersalah’, terbabas tgh jalan....tak pasal2 lak kena maki, silap2 kena saman haaa...benda2 cam tu ler kan? ...rasa time budak2 dulu... tak terfikir pun semua tu....main redahh aje, bila jatuh, tau melalak , sapu ubat... pastu sambung main balik. Hepi jer kan? Elok jer...iissshh....aku rasa cam nak balik zaman dolu2 ler. Bukan nak fikir sangat pun ... tapi automatik ada dlm kepala ni.
Walau apa pun ...kali ni aku nekad ....betul2 aku nak biasakan diri dgn cik beskal ni. Alang2 dh sampai tahap ni....akan terus berusaha…hhmm mula berkobar2 semangat ni ....maklum ler baru jer sambut Hari Kemerdekaan kan?
Aku terhutang budi dgn Mr T and Ms J...sabarrr je derang meneman aku yg terhegeh2 bwk beskal ni, bawak beskal macam orang mabuk..... menaikkan semangat untuk teruskan latihan ni.  Sorang lagi supporter… Ms S. Tak abis2 bagi kata peransang ‘u can do it, just like I did’….sampai aku cilok beskal dia ptg ni ha ha ha sbb aku nak amik aura semangat ‘just like she did’ dia tu ...hihih... mujur dia tak marah.
Oklah uolls, …..doakan yang terbaik untuk aku yer…..WASSALA M




2 comments:

  1. ler... wai laik dat wan...??? me the same lor... but, menten ma... aja aja.. fighting... oo yeaaa

    ReplyDelete
  2. mekk...ku pun konpius....as if back to zero skill aku...wai ah??

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails