August 8, 2010

~ Beli 'n' Blah ~

Salammm, …kejap je dah masuk ahad kan? ehehe…pejam celik, pejam celik dah pun 2 minggu ku kat sini…apa program hari ahad uolls? aku??....as usual ...dgn rutin mingguan ku… pegi grocery store, nak ‘top-up’ barang dapur yg dah semakin menyusut tu….lagipun 2-3 hari lagi kita dah nak berpuasa ….sebelum terlambat ku nak ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak pada uoalss!!

Oklah berbalik pasal citer beli 'n' blah ni, …punya lah semangatnya aku pagi ni, … sampai terlupa yg kedai tu hanya mula buka kol 9.30 pagi. Aku plak dah tercongok dpn pintu kedai tu  lagi 5 min nak kol 9.00 !!! Hissshhh….lagi setengah jam nak menunggu…..mcm mana lah boleh terlupa ni .….takpelah ku tunggu jgk. Tapi bangga wehh,….. ku antara shopper yg pertama sampai , dlm listing TOP 3 tu !!! Hihihihi…tapi dlm masa tak sampai 5 minit menunggu, berduyun2 pulak yg dtg. Ropanya Nihon ni mmg suka dtg awal kot……pastu derang pakat beratur pjg depan pintu grocery store tu mcm beratur nk beli tiket wayang!!!……aku rasa fenomena yg hampir nak sama mcm ni hanya berlaku kat satu tempat tu…. sure korang leh teka kan?? Ha ha ha…betul!!! ……depan pintu bank / mesin ATM pada hari gaji!!!

Bila buka jerk pintu kedai tu,…..ya rabbi…… derang punya berebut nak masuk,….. sejibik mcm peserta program ‘shop till drop’ gayanya….sure korang penah tengok program tu kan?…gelojohnyaaaa…….aku pulak jadi termalu sekejap sebab?? aku sorang je yg masuk dgn gaya Wanita Melayu Terakhir, ala2 sopan gitu …bluweekkkk …ehehe

Part yg bestnya uollss……derang ni mmg betul2 membeli-belah…..lepas BELI terus BLAH…hihihi…tak sampai 10 minit pastu, derang pakat beramai2 beratur kat lorong cashier plak!!……pening aku dgn style derang ni, menunggu nk masuk kedai lagi lama dari masa derang bershopping!!!!......mmg aku kagum lah dgn konsep ‘beli dan blah’ derang ni hahaha….mmg tak buang masa tul kan?….dan aku?? biasalahhhh……wellll u know me…….pompuan melayu terakhir!!! …..hahahaha tak boleh blahh!!! Oklah uollss …..wassalam ,…c u again!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails