November 3, 2010

~ Arrgghhhh Geramnya Aku !!! ~

Assalammua’alaikum semua...posting awal hari ni sebab nak lepas geram. Tajuk pun agak brutal tu huhuhu... kesnya aku dah terlewat punch kad pagi ni!!! Bukannya lewat banyak pun uolls... lewat seminit aje. Tapi dengan encik bos aku ni, lewat seminit pun ‘dosa’nya sama seperti lewat sejam. Boleh bernanah telinga ni bila dengar dia membebel,tu yang tak sanggup. Aku dah keluar agak awal pagi tadi. Dengan kadar biasa, mmg boleh sampai awal kat pejabat. Jarak dari rumah ke ofis pun dalam 10 minit aje. Tapi ditakdirkan pagi ni, ada pulak ‘road block’ dalam perjalanan  menyebabkan traffic jam agak teruk jugak. Ada OPS PATI agaknya sebab nampak ramai warga asing di’tahan’ dan duduk tepi jalan tadi. Yang buat aku geram bukan pasal road block tu tapi pasal lain. Dah ler ter’sangkut’ hampir 20 minit sebab road block  tadi tu, bila masuk kawasan ofis ada pulak hamba Allah yang pentingkan diri sendiri...!!! Bawak kereta macam pegi makan angin, menikmati keindahan alam!!
 Aku faham lah dalam kawasan pejabat tak boleh nak pandu laju2, ada had kelajuannya. Tapi kenalah bertindak waras yanggg oiii, kalau dah nampak berderet 4-5 buah kereta mengekor kereta kat belakang tu, speed up lah sikit !!! Kalau tak  nak (kot ler nak jimat minyak keta) bagi ler laluan ke tepi kan keta tu sikit. Memang spesis takde perasaan !! Ya Allah aii ....haaa pepagi dah angin satu badan aku ni!! Tak kan ler nak memotong dalam kawasan ofis, lagi ler merbahaya. Takde akai ke??? Ru fikir lah sendiri bang longg!! Kalau tak sebab ni, memang  sempat sangat nak punch kad on time. Bila aku citer dgn ofismate, rupanya derang pun dah terkena beberapa kali dengan kereta yang sama ARRRGGGHHHH serious ni, AKU MEMANG TENGAH GERAMM!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails