April 19, 2013

~ MIKRO SIM KAD KU TERSANGKUT ~


Insiden dua hari lepas. Kes over excited  la ni hhmmm teruja nak mencuba gadget baru. Sampaikan tak perasan yang aku dah terrr masukkan mikro SIM kad ke dalam slot mini SIM kad. Bila MIKRO masuk dalam MINI... hasilnya SANGKUT lah kan? haihhh....careless sungguh!! Gambar-gambar ni semua ehsan pakcik Google. Dah gelabah tak sempat nak rakam apa-apa pun...

MIKRO dan MINI berposing heh

Lebih kurang camni lah slot gadget ku itu....


Macam biasa, aku memang mudah panik. Bila panik, mula lah tindakan di luar kawalan  he he he maka bermula la cubaan mencungkil sana, mencungkil sini. Konon-konon macam pakar la sangat aku ni... pakai pin la, jarum la, cutter blade la. Apa-apa aje la yang aku rasa muat dimasukkan dalam slot tu. Hasilnya ?? Mikro kad tu semakin terperosok jauh ke dalam slot.....oh TIDAKKK !!   *nanges*


Incik hubby pun tolong juga (dah heroin nya nanges, kena lah jadi hero kan? he he he he) berpeluh-peluh dia...kesiannnn.  Hasilnya ? Punnnn negatif...  haihh


Bila dah tenang sikit, baru lah datang idea yang lebih rasional. Terfikir nak cungkil dengan pencungkil gigi. Eh?? kalau cungkil gitu-gitu aje, bukan dapat apa pun kan? Aku pun belek, belek dan belek pencungkil gigi tu. Tenung macam tak pernah jumpa pencungkil gigi! Masa merenung tu  teringat pulak time tolong anak buat kerja seni . Pakai pencungkil gigi tu lah nak sapu gam. …eh, chup, chupp!! Pencungkil gigi + gam = AHHAAA !!! Dapat satu idea.....

pencungkil gigi yang berjasa heh..
 
gam UHU yang budiman heh..

BISMILLAHIRROHMANNIRRAHIM. Aku pun amik 2 batang pencungkil gigi tu. Potong rata-rata di bahagian hujung yang lebar sikit. Pastu aku sapu kan sikit gam UHU (kalau ada gam gajah lebih afdal he he he) kat bahagian tu. Pelan-pelan  masukkan hujung yang bergam tu ke dalam slot sehingga cecah pada hujung kad yang tersangkut. Satu di bahagian kiri, satu di bahagian kanan kad. Aku biarkan selama setengah jam, biar betul-betul kering. Lepas tu, sesi menarik pelan-pelan pencungkil gigi yang dah terlekat pada kad tersebut....hasilnya??  YEEAAYY . Kad keluar dengan sangat-sangat mudah. Simple sangat kan?* menari riang*
 

ALHAMDULILLAH  akhirnya, berjaya jugak kad yang tersangkut tu dikeluarkan. Buang masa dan air mata aku je nanges  sebelum 'misi menyelamat' ni he he he.  Satu pengajaran untuk aku juga, supaya lain kali tidak bertindak mengikut perasaan. Banyak bersabar, tenangkan diri dulu baru bertindak. Kalau gelabah, memang tak akan membuahkan hasil. Silap-silap jadi macam ‘tikus membaiki labu’... heh




p/s: Sindiran orang tua-tua 'sabar subur, tak sabar masuk kubur' ...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails