September 11, 2012

~ Kaca Mata Oo Kaca Mata ~



Assalammua’alaikum :)

ehsan carian google ... :)
Mood aku untuk memblog ni dah macam biskut choc fudge… ‘kejap ada, kejap takde.’ Bila rajin, berderet la entry dengan segala benda ku nak share. Bila kurang rajin (heh.. bahasa sopan utk MALAS) berminggu2, kadang berbulan2 aku tak update blog ni. Menulis kena ikut mood tau. Memandangkan hari ni aku sedikit rajin dan happy lalalala sebab baru balik dari jamuan lunch raya kawan seofis. So... daripada aku krooohhh pengsan di petang hari ni, baik aku menghapdet apa yang patut hahahahaha. Petang ni aku nak citer pasal cermin mata aka spek atau bahasa buku nya KACA MATA. 

Pagi ahad lepas, anak bujang aku aka abang dah start kena pakai spek. Dejavu ko.... sebab, aku dulu pun mula pakai spek at the age of 9 juga. Suratan atau kebetulan tu, echecheh.....teringat time mula pakai spek dulu, bukan main lagi uoll... berbunga-bunga setaman rasanya. Ye laa cer uolls bygkan dan baca ayat lepas ni dengan nada eksen..."aku ada spek, ko tak der kan?" haaa lebih kurang gitu la wahahaha ... mula2 jer eksen, lama kelamaan aku bosan. Rasa nak buang aje spek tu, rimas. Tapiiii.... aku takde choice....kena pakai juga. Dah rabun ko, lagi nak degil2, sendiri yang susah nanti.....!!
  
bila justin pakai nampak ok je haish..
But, ai tell you... pakai spek ni sgt2 la TAK BEST!!! Aku heran la sekarang ni dah mcm trend pulak, siap suka2 nak pakai walopun takde masalah mata rabun ke silau ke. Aku paling tak suka bila time pakai tudung. Jadi tak kemas bentuk tudung rasanya kembang je eeiii tak lawaa.....huhuhuh (macam ler kalau tak pakai spek, boleh jadi lawa, puh rah san!!) Nak pulak time tu, ayah belikan bingkai plastik yg tebal tu. Alaaa yang macam Adibah Amin pakai dalam movie Adik Manja tuu. Dari jauh lagi org dah cam spek aku , nampak nerd je isshhhh. Sampai sekrg aku terfikir, nape ler aku sanggup pakai spek bingkai tebal sampai kemek2 hidung aku dibuatnya. Eh, don’t get me wrong ok. I’m not complaining here, cuma teringat kenangan silam. Lagipun jenis tu je yg murah dan termampu ayah beli kan, kena lah redho. Anak yang baik kena lah terima seadanya kan? ehehehe walaupun sekarang ni, aku tak berapa nak rela tengok gambar2 aku time tu huhuhu....

cute kan?
Tak sangka pulak, anak aku sekarang dah masuk kumpulan specky ni . Teringat pulak kat satu local band boy tahun 90an dulu  kalau tak silap kumpulan ‘Budak KacaMata’...eerr hidup lagi ke group tu? hihi abaikan.... Asalnya aku fikir si abang ni ada masalah silau. Tiap kali bergambar mesti ter captured dia tengah mengerutkan dahi, mengecik/mengenyit mata. Tak pernah sangka pun dia ada masalah rabun. Pernah juga dia komplen ‘apa lah dakwat cikgu abang tu selalu je habis, tulisan asyik blur je’… laa habis dakwat ke, cikgu? Mana la aku nak expect dia rabun. Ingatkan betul la white board marker cikgu dah kering,...alahai kesiann anakku. Tapi takpelah… pakai spek pun cute jugak kan? Cer tengok Harry Potter nih…. cute apa , sejuk mata mama memandang …heh


p/s: syukur alhamdulillah, masih boleh melihat :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails